Välillä vaan tuntuu siltä, ettei saa mitään aikaan töissä. Jopa meikäläisen työpaikalla, vaikka kuinka olen kehunut sen parhautta ja loistavia työkavereita. Johtuu varmaan tästä aivotoimintaa lamauttavasta flunssasta. Mikä siis avuksi?

YLEX:n aamun tapaan seuraavassa Top4-lista aiheesta kuinka saan työpäivän taas kulkemaan eteenpäin:

1. Musiikkia, maestro.
Todettu niiiiin moneen kertaan oikeaksi ratkaisuksi, jos väsyttää/tylsistyttää/ahdistaa/ei muuten vaan pääse eteenpäin hommissa. Jos omalta työkoneelta ei musaa löydy, ja kännykän ämpäritkin ovat puhkikuunneltuja, valitse radio: esim. NRJ:n nettiradio toimii nimensä mukaisesti energisoivana.

2. Poikkea kaavoista.
Meilin lähettäminen suomenruotsalaiselle työkaverille muuttuukin hauskaksi puuhasteluksi, kun sen vääntää ruotsiksi. Samaten kahvitauolla on välissä hauska vaihtaa kieli meidän puoliruotsalaisten kanssa ruotsiksi. Samalla piristää Johanin, Christerin ja Henryn työpäivääkin kummasti. :)

Piristystä saa aikaan myös työpaikkahuumorin ylläpitämisellä, esim. ripustamalla työkaverin nimikylttiin sopivan lisäkilven. :) (kannattaa pitää huolta, että jäynän kohteella on yhtä hyvä huumorintaju kuin Tomilla, ettei kukaan loukkaannu verisesti..)
DSC00255.JPG

3. Aloita mielenkiintoisimmasta hommasta.
Usein sanotaan, että urakat pitäisi aloittaa niistä tylsimmistä etapeista. Ja pah. Ainakin nykyisessä yritysmaailmassa asiat muuttuvat niin nopeassa tahdissa, että tylsä työtehtävä saattaa kadota pöydältä ennen sen aloittamista. Tai toisaalta niistä mukavalta tuntuvista hommista voi oppia jotain sellaista, joka saa tylsemmältä tuntuvan homman mielekkäämmäksi.

4. Hae kahvia/teetä/vettä tai käy vessassa
Pieni jaloittelu ja tauko työhön puhdistaa ajatukset, ja palatessa saattaa edessä oleva urakka vaikuttaa huomattavasti selkeämmältä. Matkalla voi myös törmätä työkavereihin, joilta pyytää apua/kommenttia työhön.

Tauon voi pitää mukavasti myös pienen blogientryn kirjoittamalla. Nyt takaisin vääntämään oikeita hommia. :)