Tänään kilahti sähköpostiin kutsu henkilökohtaiseen arviointiin ensi maanantaiksi. Arviointi on siis yksi osa työhakuprosessia, johon pääsin mukaan. Aikaa käskettiin varata aamu kahdeksasta ilta kuuteen, ja luvassa on ilmeisen tiivistahtista testausta. Toivottavasti tosta saa itselleenkin mukaan jonkun "olet tällainen ja tällainen" palautteen, niin ei tarvitsisi turvautua niin usein noihin netin "mikä kaupunki olet" -testeihin. :D

Joka tapauksessa, kotitehtäväksi ennen tuonne menoa sain testin. 206 kysymystä, vastausvaihtoehtoinen "true" tai "false". Ja kaikkiin pitäisi vastata nopealla tahdilla intuitionsa mukaan. Hetki meni kysymyksiä plärätessä, ja välillä jäi miettimään, mitä ihmettä kysymyksillä on haettu takaa. Esimerkiksi kysymys "haluaisitko joskus vuorikiipeillä?" herätti keskustelua työhuoneessamme. Mai Anhin mielestä kysymyksellä testattiin, olisinko kalliisti vakuutettava ja riskialtis tyyppi, eli kannattaisi vastata "false". Itse näin kysymyksen pikemminkin kuvainnollisena "haluatko pyrkiä huipulle ja saavuttaa tavoitteesi" -tyyppisenä testinä. Selkeästi jäi ainakin jotain mieleen Veikka Gustafssonin luennolta yläasteelta.

Mielenkiintoisia olivat myös:
Elämälläni ei ole tarkoitusta.
Olen usein masentunut.
Mietin usein haluavani olla joku toinen ihminen.
... odotin jo, että seuraava kysymys oli "olen harkinnut itsemurhan tekemistä", mutta ei sentään

toisaalta joukkoon mahtui myös:
Olen kiinnostunut kreikkalaisesta mytologiasta. miksi tällä on merkitystä?!?
Inhoan oopperaa.
Haluaisin syväsukeltajaksi. ei, vaan mä haluan tän paikan, jota olen hakemassa!

sekä oikeasti mielenkiintoisia kysymyksiä, kuten
Jos ihminen on minulle ystävällinen, mietin aina, mitä hän ajaa takaa.
Ihminen varastaa, jos tietää, ettei jää kiinni.
Ihmiset näyttävät luotettavammilta, kuin ovat.

Joka tapauksessa, en malta odottaa maanantaita ja sen näkemistä, mitä kaikkea tuollaiseen testiin oikeasti kuuluukin! :D